Copywriter cennik – jaka jest cena za copywriting?
Poniżej znajdziesz przykładowe stawki, jakie przyjdzie Ci zapłacić za wykonanie usług copywritingu.
Cennik za copywriting
Średnie ceny za copywriting mogą prezentować się w następujący sposób:
- Teksty na stronę internetową: od 450 do 2500 zł / projekt
- Teksty do sklepu internetowego: od 450 do 2500 zł / całość
- Opisy do strony „O firmie / O nas”: od 150 do 250 zł / całość
- Teksty SEO: od 15 do 35 zł / 1000 zzs
- Opisy produktów: od 10 do 45 zł / 1000 zzs
- Opisy kategorii: od 10 do 35 zł / 1000 zzs
- Artykuły blogowe: od 10 do 30 zł / 1000 zzs
- Artykuły specjalistyczne: od 25 do 55 zł / 1000 zzs
- Artykuł eksperckie: od 35 do 75 zł / 1000 zzs
- Teksty preclowe: od 5 do 15 zł / 1000 zzs
- Teksty sprzedażowe: od 500 do 1500 zł / całość
- Teksty do reklamy: od 100 do 500 zł / projekt
- Nazwy, hasła i slogany reklamowe: od 150 do 7000 zł / całość
Skrót „zzs” oznacza znaki ze spacjami. Najpopularniejszym sposobem rozliczania usług copywritingu jest stawka za 1000 zzs.
Od czego zależy cena copywritingu?
Ostateczne stawki za pisanie tekstów, jakie należy zapłacić copywriterom, opierają się na wielu czynnikach. Zaliczamy do nich takie kwestie, jak:
- Rodzaj i przeznaczenie tekstu, czyli jaki cel ma realizować przygotowana treść. Do najpopularniejszych typów tekstów zaliczamy teksty sprzedażowe i kreatywne, które są również zdecydowanie najdroższe. Do średniej półki zaliczają się teksty na strony internetowe, artykuły na blogi, a także treści sklepów internetowych (opisy kategorii i opisy produktów). Najtańsze są z kolei niskiej jakości teksty preclowe.
- Rozmiar zlecenia, czyli ile tekstów jest do napisania. Wielu copywriterów kieruje się zasadą mówiącą o tym, że im większe zamówienie, tym jednostkowa cena za projekty lub 1000 znaków ze spacjami jest niższa.
- Poziom specjalizacji, czyli jak dużej wiedzy i umiejętności wymaga wykonanie konkretnej treści. Im bardziej skomplikowany i trudny temat – tym naturalnie wyższa cena za copywriting.
Innymi elementami mającymi wpływ na ostateczną cenę za copywriting są również: doświadczenie copywritera, jego portfolio, ilość i jakość dotychczasowych tekstów, a także rekomendacje klientów.
Ceny copywriterów i sposoby rozliczania
Jak widać – koszty ponoszone na teksty mogą być rozliczane na bazie ilości znaków ze spacjami oraz kalkulowane na podstawie całości wykonanej pracy. Do znacznie rzadziej stosowanego przelicznika należy ten opierający się na przepracowanych roboczogodzinach.
Samo rozliczenie odbywa się zazwyczaj na dwa sposoby. Po pierwsze – za pomocą umowy (o dzieło, zlecenie lub o pracę). Takie podejście stosują zwłaszcza copywriterzy zatrudnieni w danej firmie lub agencji, a także ci nieposiadający własnej działalności gospodarczej. Po drugie – faktury lub rachunku. To rozwiązanie jest popularne szczególnie pośród osób prowadzących własne firmy.